Summa sidvisningar

lördag 14 januari 2017

"Tillsammans skapar vi goda utsikter..."



I dagarna har arbetet på Hofors hälsocentral  - Projekt framtidens öppenvård som ett gemensamt ansvar – påbörjats, där förslaget enligt beslut från regionfullmäktige i höstas, är att hälsocentralen skall undantas från hälsovalssystemet fram till utgången av 2018. Bristen på fasta läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter m fl yrkesgrupper kommer nu att avhjälpas och ´en god och jämlik hälso- och sjukvård med god kontinuitet liksom i övriga Sverige´ att ta plats. Själv har jag med flera politiker ´kastat in en tvekan´, om att detta kommer att ske.



De signaler jag får från verksamheten idag är att ny vårdenhetschef håller på att tillsättas... den nuvarande är ej tillfrågad!... ingen tjänst har varit utlyst!... ingen dialog med personal! Var är samverkansavtalet undrar jag?
Med en sådan början undrar jag med rätta vad fortsatt resultat kommer att bli. Jag hoppas att jag har fel.
"Tillsammans skapar vi goda utsikter för ett livskraftigt Gävleborg", heter det så vackert. Fortsättning följer.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar